ZDP BEDRIJFSCHARTER
Voor ZDP is er een onlosmakelijk verband tussen bedrijfssucces, verantwoordelijkheid en welbevinden voor haar medewerkers, zakenpartners, samenleving en omgeving. Integriteit, eerlijkheid en respect zijn waarden die het fundament voor ons succes vormen.
ZDP streeft ernaar om verantwoord en op een ethische manier zaken te doen met klanten, leveranciers, overheden en medewerkers. Enkel op deze manier kan er een duurzame relatie tot stand komen. Dit bedrijfscharter is dan ook bedoeld voor iedereen die een relatie met ZDP wil aangaan. Het is een morele code en vormt een handleiding op vlak van ethiek en attitude aangaande de vijf onderstaande thema’s:
Safety | Health | Environment | Customer | Quality
Het geeft de waarden weer die wij hoog in het vaandel dragen alsook wat we van iedereen verwachten die tot de ZDP community wil (blijven) behoren. Het is tevens bedoeld ter bescherming van iedereen die een relatie met ZDP aangaat.
Als toonaangevend dakspecialist zetten we ons volledig in om de meest hoogstaande ethische normen te waarborgen in ons zakelijk handelen. Daarom richten we ons graag tot u om deze gedragscode grondig te lezen.
ZDP verwacht dat alle medewerkers, zakenpartners en relaties aan dit bedrijfscharter voldoen om zo hand in hand, elke dag en van elk project een succes te maken.
We danken alvast alle relaties van ZDP om zich te houden aan ons bedrijfscharter. Mocht u vragen of opmerkingen hebben over dit charter kan u steeds terecht bij de directie, zij scheppen met veel plezier de nodige duidelijkheid.
We go for zero en dat mag je letterlijk nemen. Veiligheid is onze absolute prioriteit en iedereen die met ZDP een relatie aangaat heeft hetzelfde doel: No accidents. We aanvaarden geen 'cheap excuses' en bovenal:
We zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.
We koesteren allemaal onszelf en ons gezin, we spelen open kaart en bij elke handeling is veiligheid het eerste waaraan we denken. Bij het zien van onveilige situaties roepen we deze een halt toe en hanteren we een open, respectvolle manier van communicatie.
Een gezond lichaam staat gelijk aan een gezonde geest. Elk individu is van zeer grote waarde voor onze organisatie en we durven elkaar te stimuleren om beter te doen op vlak van gezondheid. We engageren ons om zoveel mogelijk te bewegen en spreken over succesverhalen om het vuur in een ander aan te wakkeren.
Naast de fysieke gezondheid is er ook het mentale welzijn. We hechten belang aan het nemen van korte breaks en bieden proactief een luisterend oor wanneer we merken dat een ander het moeilijk heeft. We beseffen dat buitenlucht wonderen kan verrichten en gebruiken dit als handvat om tot onszelf te komen in stressvolle situaties.
We zijn eerlijk, betrouwbaar en oprecht met mekaar en houden ons aan een gegeven woord.
There is no planet B. Als een van de grootste dakdekkers van het land gaan we bewust om met het milieu en durven we verder gaan dan de opgelegde normen rond het milieu. We beseffen dat dit niet langer de ver-van-ons-bed show is en passen onze manier van denken en handelen hierop aan.
Bij het aangaan van een project, het bestellen en leveren van materialen alsook tijdens het uitvoeren van werken beschouwen we het milieu als een van onze bondgenoten. ZDP wil deelnemen aan een toekomst waar het gebruik van circulaire materialen voorkeur draagt.
Quality matters, altijd en overal. We ontzorgen door expertise en kwaliteit van bij de start van een samenwerking en prioritiseren dit gedurende de volledige timeline van een project, samenwerking of partnership.
Kwaliteit > tijd en een succesvol project staat of valt met de juiste voorbereiding. We controleren, zijn kritisch en leiden onze mensen op zodoende men de juiste kennis en kunde bezit om kwaliteit af te leveren.
We communiceren transparant en eerlijk, durven fouten toe te geven en focussen op de oplossing wanneer een probleem zich stelt.
We streven ernaar om de meest klantvriendelijke dakdekker te zijn en handelen hiernaar door onderstaande zaken toe te passen:
We schakelen snel
We gaan voor een long-term partnership
We communiceren respectvol
We luisteren en bedenken oplossingen
We antwoorden tijdig op vragen van klanten
We doen er alles aan om onze klant te ontzorgen
Aan vingerwijzen doen we niet mee, komen niet te laat op afspraken en dragen onze klanten op handen. We durven hulp en/of expertise inroepen wanneer nodig en gaan voor 100% tevreden klanten. We staan open voor opbouwende kritiek en zijn oprecht nieuwsgierig over hoe onze klant ons percipieert als individu én als organisatie.